بسته‌بندی IML نه فقط هنر است آن گونه که عده‌ای از بسته‌بندی فقط طراحی آن هم طراحی گرافیکش را می‌شناسند. نه فقط صنعت است آن چنان که بعضی آن را فقط ابزاری برای برقراری انواع استانداردهای فنی و صنعتی مانند سلامتی تعریف می‌کنند.
بسته بندی محصولات غذایی به روش IML یا همان بسته‌بندی بدون توقف و با سرعتی زیاد به پیش می‌رود. کشور در حال جبران عقب‌ماندگی‌های خود در زمینه بسته‌بندی است. در عرصه تولید مواد و لوازم بسته‌بندی IML، بخش پلاستیک به دلیل وجود نفت و پتروشیمی و تخصص‌های مرتبط با آن در کشور این شانس را دارد که کمترین فاصله را با پیشرفت‌های جهانی داشته باشد. بخش تولید و تبدیل فیلم‌های پلیمری به دلیل این که از فن‌آوری وارداتی استفاده می‌کند در پیشانی پیشرفت قرار دارد و سالانه چند محصول جدید تولید داخل را وارد بازار بسته‌بندی می‌کند. توسعه در بخش بسته بندی محصولات غذایی به روش IML روی شاخه‌های مرتبط از جمله چاپ و مواد جانبی نیز اثر داشته طوری که سرمایه‌گذاری بر روی چاپ لفاف بسته‌بندی نیز همچنان در جریان است.

اما در عرصه ساخت تجهیزات بسته بندی محصولات غذایی به روش IML می‌توان گفت بخش ماشین‌سازی بسته‌بندی IML نه‌تنها هنوز کاملا از شوک افزایش قیمت ارز که چند سال پیش ایجاد شد و رویاهای صنعت بسته‌بندی درباره اتوماسیون و استانداردسازی مدرن را به هم ریخت بیرون نیامده بلکه باید خود را آماده شوک جدیدی به نام واردات تجهیزات با فن‌آوری‌های بالا آماده کند.

درباره alborz-admin

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *